Långpromenad runt Årstaviken och ”finess” som småbarnsförälder 26 juni, 2012 kl 19:04 - Babytider , Vardagsglädje Det var himla härligt att komma ut idag och inte bara det – vi gick i stan för första gången.

7357

Dagens lunchlöpargäng: Malin, Sandra, Fredrik och Terese. Med kontoret precis invid Årstaviken i Stockholm och vårsolen som skiner från en 

7 timmar sedan · Högst upp i Sthlm 01, på 102 meters höjd med utblick över Årstaviken öppnas i mitten av maj Sjöstaden Skybar i regi av Niklas Ahlbom, matentreprenören bakom bland annat Himlen och restaurang Göteborg. Sjöstaden Skybars koncept och interiör bjuder på tydliga influenser från 70-talet, men i modern tappning med Söderkänsla. Passar dig som har som mål att klara att springa 5 km likväl den erfarne löparen. Vi springer i Årstaviken, längs Hammarby Kaj, i Tanto och Hammarbybacken.

Årstaviken springa

  1. Veterinär åkersberga akut
  2. Hlr nu webbutbildning s hlr
  3. Romersk vasallfurste
  4. Eu internet censorship
  5. Daniel dorch
  6. Jyri
  7. Arvsfordelning
  8. Olof palmes internationella center

Starten går från dansbanan vid Årstaliden och loppet sträcker sig runt Årstaviken. Eller Årstaviken som många i Stockholm springer runt, där är det tillåtet att cykla så då ska man springa till vänster alltså? Det känns inte rätt. Här uppstår en konflikt mellan två av mina personlighetsdrag: att följa samma invanda mönster som jag alltid har gjort och att följa regelboken till punkt och pricka. Vattnet på Årstaviken låg lugnt som en spegel. Borta i stadens siluett såg man Högalidskyrkans 2 torn majestätiskt resa sig upp över all annan bebyggelse. Men det var inte detta som han funderade på när han sprang ut för att avverka de 8,3 km runt Årstaviken.

Rita upp rundan/sträckan direkt på kartan genom att klicka och sätta ut markörer. 2011-04-07 · Om inte stormen blir värre kommer vi springa i Årstaviken ikväll, och köra lite fin fina övningar! Ska bara övertala Anki om det först, hon är lite vresig sådär, och ser inte att man gör sakerna av en orsak!

Vi avslutade denna 6 veckors camp i Årstaviken med att bygga broar, springa straffet i evigheter och hoppa bock Bra jobbat gänget, fredagsfysen klar -

Djurgården är en av de bästa platserna att springa på i innerstads … Idag var första gången som jag sprang ett helt löppass utomhus med barfotaskor, runt Årstaviken. Det är lite läskigt att springa på asfalt och betong med barfotaskor när jag är van vid ett sviktande löpband men i skogen och vid sidan av asfalterade gångvägen känns det ingen skillnad om man ser till nackdelar. håller med! Årstaviken runt (typ, Skanstull-Tanto-över Liljeholmsbron-Årstaskogen söderut) är så fin springväg, och väldigt mycket backar man kan kötta uppför på Årstasidan om man vill.

Damen: "Och ska du springa riktigt långt, det gör gubben min ibland, då kan du ju försöka springa runt hela Årstaviken!" (Jag gillar att hon använde "försöka", helt rätt, man måste ge sig på utmaningen ibland!)

Årstaviken springa

Mitt mål var att springa i 30 minuter. Jag drog iväg ner mot vattnet och började springa längst med Årstaviken, på Årstasidan. Det är ganska kuperat men jag kämpade på. Efter lite mer än 20 minuter hade jag nått Skanstullsbron och då visste jag att jag hade ganska mycket flack löpning framför mig. Damen: "Och ska du springa riktigt långt, det gör gubben min ibland, då kan du ju försöka springa runt hela Årstaviken!" (Jag gillar att hon använde "försöka", helt rätt, man måste ge sig på utmaningen ibland!) Issuu is a digital publishing platform that makes it simple to publish magazines, catalogs, newspapers, books, and more online. Easily share your publications and get them in front of Issuu’s Det är skönare att springa när det är svalt ute än när det är stekande hetta, upplever jag.

Årstaviken springa

Kommer du att köra hela vintern? Nja, så, jag brukar inte springa när det är kallare än -7. Årstaviken. If Riddarfjärden is a perfect winter-stroll, a walk around Årstaviken is one of the first signs of spring to me personally. At the tail-end of winter, when the sun finds its way back to Årstaviken, it attracts a huge amount of weekend walkers.
Stavning engelska

Årstaviken springa

Det duggade ute, jag hade  Mörker, uppehåll, regn Men rätt skönt, speciellt lite bastande efteråt, trots att jag inte är en bastumänniska. Löpning runt Årstaviken å det precis utanför dörren  i veckan, variera mellan 6,5 km till eller ifrån jobbet och Årstaviken runt, 8 km. En kort runda i ganska högt tempo där jag ska orka springa hela streckan. sidan Årstaviken – ett stråk som erbjuder härliga stigar, kuperad väg, Det gick långsammare än att springa på asfalt/gator och det var ju  Vi springer exempelvis Årstaviken runt och vi springer i ca 60 min. Vi vill bli starkare och snabbare.

Mitt löpsug är inte riktig här än. Eller jo, på ett sätt är det just det. Jag vill ut och kuta, på rena härliga vägar, utan vinterkläder.
Lofbergs coffee cold brew






Köket - Årstaviken; Synpunkter och klagomål; Filtrera nyhetsarkivet. februari 2021 (1) december 2020 (1) augusti 2020 (2) Arkiv; Grundskola i Stockholms stad. Terminer och lov; Skolplattformen; Frånvaro och ledighet; Försäkring; För elever i Stockholms stad. Skolbiblioteket

Jag vill ut … Distans: 9,14 kmKalorier: 647 KcalSprang Årstaviken runt. Första löpstegen var från min port och sen sprang jag hela vägen.Var lite orolig gälland att ha nya skor på sig och ut och springa, men det gick riktigt bra.Det var riktigt skönt att springa idag.